Gezelligheid op Vlieland

Zoals op eerdere foto’s was te zien, was er het weekend nog voldoende ruimte in de haven. Maandag kwam de Relexx van Alexandra Peek ook aan en later ook de Magnificent, de Freebird en de Jetstream. Kortom gezelligheid.

Dinsdag 19 mei onze vouwfietsjes uit de tassen gehaald en op nar het Posthuys, zo’n 9 kilometer fietsen. Uiteraard was het terras gesloten, maar op het terras was een looproute uitgezet langs het raam, waar een loket van was gemaakt. We hebben heerlijke broodjes besteld en wat drinken. Buiten het terras waren picknicktafels neergezet, waar we heerlijk in het zonnetje hebben gezeten.

Woensdagavond kwam Arnaud, vriend van Alexandra, met de veerboot ook aan.

Kijkend naar de weersverwachtingen, hebben we donderdag nog genoten van een heerlijke dag en zijn vrijdagochtend om 07.00 uur vertrokken, heerlijk gezeild tot Harlingen met de stroom mee, laatste stuk over de Boontjes naar Kornwerd op de motor.  Om 10.45 waren bij Kornwerd, net een schutting gemist, dus wachten op de volgende schutting. Uiteindelijk waren we om 11.50 uur op het IJsselmeer. Er stond 16 knopen wind uit het zuiden, dus Stavoren niet bezeild. Op de motor richting de kardinaal van het Vrouwenzand, terwijl de wind steeds verder aantrok en draaide naar het zuidwesten. Bij de kardinaal konden we wat afvallen en zijn met een puntje Genua erbij naar Lelystad gevaren met 30 knopen wind. De Cerva van Gerwin en Ylona kwam ons tegemoet, zij gingen naar Stavoren. Om 17.30 uur lagen we weer in onze box in Parkhaven.

We kunnen terugkijken op een geslaagde week. Nu plannen maken voor de komende weken.

Afhaalloket Posthuys

Picknicken bij het Posthuys

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.